Færøsk version

Årsberetning 2007

Engelsk version

Bed for Danmark

Det er omkring 4.500 døve i Danmark, som bruger tegnsprog, men det findes flere tunghørende, ca. 20.000, som kan lidt eller slet ikke tegnsprog!

Det er 4 døvemenigheder i Danmark, København, Vejle, Fredericia og Kolding.
Vi begynder Århus for øje.

Se billederne fra:

DKF København

Glostrup Frikirke

Århus

 

Kære nådesøskende!

Vi takker og priser Gud, som er Far til vores Herre, Jesus Kristus. Ved Hans store barmhjertighed er vi jo blevet født på ny ved tro på, at Jesus Kristus opstod fra de døde. Og vi er overbeviste om, at vi vil få del i det vidunderlige liv, der venter os i Himlen, det evige liv, som aldrig kan ødelægges eller tabe Sin herlighed. Det gælder alle jer, der gennem jeres tro bliver beskyttet af Guds kraft, indtil I når frem til den fulde frigørelse, som allerede ligger parat, men først bliver virkeliggjort ved afslutningen af den nuværende tidsalder.

De første måneder var vi i Litauen og på Færøerne. Vi besøgte menigheder rundt på Færøerne og fortalte om vores arbejde her i Danmark og i forskellige lande. Vi besøgte også døve på Færøerne og fik chance til at holde møde for dem. Det var altid glædeligt at møde dem, som vi havde ikke set i mange år. Vi var på påskelejr i Sydtyskland og talte i 4 dage.

I forår var vi i England og besøgte Wycliffe-centret, bibelover-sættelse efter indbydelse af DOOR-International. Vi blev indbudt til mødet om bibeloversættelse med et formål at de døve får Guds ord, bibelen, på tegnsprog. Der var omkring 50 deltagere fra forskellige lande. Vi var kun 4 døve imellem alle hørende. De bad mig vise dem, hvordan Guds ord bliver oversat til tegnsprog. Det gjorde jeg og viste dem. Det var spændende. Lederne i SIL-fællesskab (en gren indenfor Wycliffe) har snakket med os om deres vision i Danmark. Efter at have talt om omstændighederne, kom vi til et resultat, at behov er på mindst 5 folk til dette bibeloversættelsesarbejde. Dette betyder, at vi må vente i nogle år til vi finder nogen, som har motiveret for sligt arbejde. Men vi blev opmuntreret af dem at fortsætte at arbejde med bibeloversættelse, som også er vores hjertesag.

I sommers var vi i Madrid i Spanien i forbindelse med WFD-Kongres, der cirka 10.000 døve fra forskellige lande var samlet. 40 døve kristne fra 7 lande blev kaldet af Herren til at evangelisere blandt døve. Vi leje en bod inden WFD og en café til formålet. Vi fik kontakt med mange døve fra alle verden, og delte ud dvd, traktater og snakkede med mange. Flere besøgte café og fik kaffe og småkager. Vi viste en åndelig film, havde også drama og andet. Jeg oplevede at tale med nogle muslimer, jøder og ateister. En af dem blev frelst og 5 døve tænker over åndelige situation.

Nogen af dem har ledt efter døve kristne, fandt dem og blev glad. Herren ved om dette værk, om traktater og dvd, som var uddelt blandt dem og som de rejste hjem med rundt verden, hvor de bor. Frø, Guds ord, vender ikke tomt tilbage. Bed for dem. Formænd for døveforbund i Marokko og Iran var meget gode ved mig, og fik materialer med hjem til de døve der.

Efter Spanien-turen var vi i Gran Canaria, hvor døvemenighed er med 40 døve kristne, som bød os at besøge. Jeg har talt flere gange der før. Herren har rigelig velsignet.

Vi har også været i Tenerife i 4 dage. Der er kun en døv kristen kvinde fra Venezuela. Jeg mødte en døv kok der fra Bulgarien, og han var meget flink at vise os rundt i Tenerife. Jeg prøvede at fortælle ham om Jesus.

Vi har fået lov at låne Glostrup Frikirke til forskellige arrange-menter, f.eks. bibelkursus hver onsdagsaften og torsdagsaften, og Åbent hus først lørdag i hver måned. Ellers har vi møde hver søndagsformiddag på Nørrebro. Vi besøgte også Vejle hver sidste søndag i hver måned. Nu prøver vi videre til Århus hver sidste lørdag i hver måned. Bed for denne arrangementer, at Herren vil besøge og virke i de døves hjerte.

Vi kommer i forbindelse med mange døve, som har problemer, f.eks. en kvinde, som led af nedtrykfølelse, fordi hun kan ikke læse Guds ord og tænkte at hun ikke kunne komme med i Himmelen. Vi har prøvet at hjælpe hende at få trovished osv., og at forklare hende at Herren kræver ikke noget af hende, uden kun enfoldige tro på Herren Jesus Kristus. Tak Herren, at hun kommer til hver bibeltime at se, hvordan jeg forklarede fra Guds ord på deres eget modersprog – tegnsprog.

Vi har skaffet et særlig god videokamera, så vi kunne optage alle bibeltimer og fortællinger og gøre flere dvd til udlån.

Vi takker også for gaverne, vi har fået fra Færøerne og Danmark til et døvemissionspar i Mongoliet, som nu har bygget deres nye hjem. De har fået deres tredje barn, og kunne flytte ind i deres nye hjem, og nødvendig ikke at gå tilbage i deres trænge og utålende telt. De bad os hilse jer og sige så stor og hjertelig tak for jeres støtte. Vi snakkede af og til sammen ved PC og webcam. Herren har velsignet dem rigt.

De døve i Barcelona i Spanien har indbudt os, men jeg kom alene til  en lejr for døve kristne i Girona fra 6.-9. december. Cirka 95 døve har tilmeldt til lejr. Jeg og andre har haft kvalme og opkastninger. Efter bedring kom jeg op til at prædike. Bed for dem.

For nogle måneder siden var jeg hos lægen og blev opereret i højre hånd for en nerveklammeri. Jeg er frisk nu, men ikki så stærk på hånden som før. Venstre hånd skal også opereres først i februar.

Anne skal til MR-skanner for knæ sidst i januar. Ellers har vi det godt, og vi vil anmode jer inderlig at bede for os, at vores arbejde  skal ikke være til forgæves, men til store og rige velsignelse for de døve.

Vi takker for alle bønner, forbøn og financielle støtte til vores arbejde. Herren velsigne jer rigt. Vi ønsker jer en glædelig jul og takke for året, som snart er forbi, med bedste ønske om et godt og rigt velsignet nytår med mange nye muligheder.

De bedste hilsener fra

Anne og Jan Tausen Zachariassen

E-mail: jan@jan-anne-zach.dk
Hjemmeside:
www.jan-anne-zach.dk

Døves Kristne Fællesskab i København

Se billederne fra:

Litaunien

Færøerne

Tyskland

England

Se også:
Wycliffe-Centre

Wycliffe International
Wycliffe Bibeloversættelse

Evangelisation - WFD

Gran Canaria

Tenerife

Girona, Spanien

 

Se video:

Julemand eller Jesus?

DVD, som var uddelt i Spanien

Evangeliet

Se billederne fra Mongoliet:

Færøerne og Danmark har støttet

 

Anne tegnede billederne
til Åndens frugt, som omtales i
Gal.5:22-23

 

Min elskede bror Hermundur,
som gjorde mig meget kundskab i opvækst, fyldte 70 år i august.
Hjertelig tillykke! Se tekst!

Min elskede bror Zacharias, som  har ledet mig til Herren, har tolket for mig på flere menigheder på Færøerne,
stor tak for!

Min elskede brodersøn Petur,
som har udmærket tolket for mig i Betesda og Ebenezer. Jeg kendte mig fri at tale ud fra hjertet. Stor tak!